Szanowni Państwo,
Na ostatnim zebraniu Rada Rodziców naszej szkoły opowiedziała się ZA połączeniem szkół.
Na TAK głosowało 12 osób, na NIE 3 osoby, 2 osoby się wstrzymały.
Każdy głosujący reprezentował rodziców swojej klasy.
Połączenie szkół ma na celu lepsze wykorzystanie bazy naukowej i poprawę warunków nauczania. Warunki połączenia, zostały przez poprzednią Radę Rodziców 2017/2018 wskazane w uchwale idotyczyły m.in. wykonania termomodernizacji, budowy nowej hali sportowej, wyremontowania sal, czy nauczania jednozmianowego. Argumenty były omawiane na spotkaniu w Urzędzie Miasta z Panią Prezydent Korfel - Jasińską, a także Panem Bogdanem Smokiem - Przewodniczącym Rady Dzielnicy, jak również na spotkaniu z rodzicami i ówczesną Dyrekcją oraz nauczycielami.
Poniżej przedstawiamy listę argumentów, które świadczą na korzyść połączenia szkół i utworzenia Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 .
1. Poprawa warunków uczenia się. Dzięki większej ilości sal unikniemy zmianowości.
2. Świetlica będzie lepiej funkcjonować, dzięki zwiększeniu o sąsiednią salę. Będzie pracowała w godzinach 7-17, warunki przebywania w świetlicy staną się zdecydowanie lepsze. To dyrektor będzie regulował pracę świetlicy i ustalał jej godziny.
3. Dzięki wcześniejszemu rozpoczęciu lekcji, zajęcia dodatkowe również będą mogły się zaczynać wcześniej, a dzieci nie będą musiały z nich rezygnować tak, jak się to dzieje teraz, gdy mają lekcje do 16.10.
4. Zyskamy drugą salę gimnastyczną, orlik, boisko do siatkówki plażowej, siłownię. Zajęcia w klasach sportowych dziś są prowadzone głównie na hali KS Bronowianki. Połączenie daje możliwość korzystania z orlika, a dodatkowo z hali. To jest DUŻY PLUS. Jest możliwość także wybudowania powłoki balonowej, o co postulowała Rada Rodziców jeszcze w roku ubiegłym.
5. Będziemy mieli nareszcie dobrze wyposażone pracownie przedmiotowe.
6. Plan lekcji będzie mógł być racjonalnie stworzony, zapewniając komfort nauki dzieciom, a pracy nauczycielom.
7. Posiadając większa ilość sal możemy zorganizować więcej zajęć dodatkowych z ciekawszą ofertą. Warto zwrócić uwagę, że dzisiaj niektóre tzw. sale lekcyjne nie spełniają wymogów- są ciasne, niedostosowane.
8. Większa dostępność nauczycieli niektórych przedmiotów w klasach 4-8.
9.Uzyskamy ponownie salę terapeutyczną i salę Tischnerówkę, które obecnie mają funkcjonować jako sale lekcyjne .
10. Kończąc lekcje wcześniej, umożliwimy wynajem sal na dłużej, co zapewni większy dochód szkole.
11. Nauczyciele, współpracując ze sobą, będą mogli dzielić się wiedzą, doświadczeniami, pomysłami, inicjatywą.
12. Poprawa jakości funkcjonowania szkoły może zatrzymać odchodzenie z naszej szkoły uczniów- jak to się dzieje dotychczas,
13. Będziemy mogli powiększyć rekrutację, a co za tym idzie powiększyć ilość etatów.
14. Szkoła zyska drugą stołówkę.
15. Dzieci nie będą chodzić na zajęcia wf na Bronowiankę, dzięki czemu nie stracą jednej lekcji na przejście, jak to ma miejsce teraz i będą bezpieczniejsze. Również w aspekcie finansowym zyska szkoła - nie będziemy wynajmować pomieszczeń klubu.
16. Zaprowadzimy atmosferę współpracy między szkołami, a jako większa placówka będziemy mieli większą silę przebicia w zdobywaniu funduszy na potrzeby szkoły i uczniów, poprawę bezpieczeństwa w szkole i poprawę jakości nauczania.
Możemy zyskać większe dofinansowanie dla szkół; będziemy mogli ubiegać się o finanse celem budowy nowej hali dla dwóch szkół, czy wykonania termomodernizacji.
Część z Państwa zgłaszała natomiast zastrzeżenia-
1. Dzieci będą wędrować pomiędzy budynkami-
nie, będą miały lekcje albo w jednym, albo w drugim budynku cały dzień. Od dyrektora zespołu szkół zależy, czy zrobi łącznik pomiędzy szkołami czy też nie, to jest kwestia koncepcji, a my jako rodzice będziemy mogli wyrażać swoją opinię również i w tej sprawie.
2. Dzieci będą narażone na kontakt z młodzieżą-
nie będą, ponieważ po pierwsze do budynku obok będą chodzić jedynie roczniki 7 i 8 klas, ewentualnie za pisemną zgodą rodziców sporadycznie 6, co zostało wpisane do projektu uchwały Rady Miasta ws. utworzenia Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8. Poza tym liceum jest oddzielone od podstawówki, są nawet osobne wejścia. Warto też przestać demonizować licealistów i nie przedstawiać ich jako palących i pijących zwyrodnialców czyhających na nasze dzieci.
3. Reforma zakładała ,że w jednym budynku znajdą się dzieci z klas 1-8.
Reforma miała wiele założeń, najlepiej znają je rodzice dzisiejszych ósmoklasistów i trzeciej gimnazjum. Uważamy, ze nie wszystkie założenia zostały zrealizowane i nie ma powodu, by akurat przy tym się upierać.
Rada Rodziców jest ZA połączeniem, to nareszcie szansa dla naszej Szkoły.
Z poważaniem
Rada Rodziców